UKK eli Usein Kysytyt Kysymykset

Mikä tekee PROMiXXistä parhaimman markkinoilla olevan proteiinin sekoitinpullon eli shakerin?

Se on suunniteltu vastaamaan haasteisiin, joita tavallisella shakerilla on. Vortex-sekoitin takaa tasaisen ja pehmeän lopputuloksen. Se on vaivaton, helppokäyttöinen, helppo puhdistaa ja kuin muovattu käteen.

Mihin PROMiXX-sekoitinpulloa voi käyttää?

Kaikkeen mihin tavallistakin pulloa voi käyttää - se on vain nopeampaa ja siistikäyttöisempi erilaisten jauheiden kanssa. PROMiXX sekoittaa niin instantoidun kuin instantoimattoman proteiinijauheen, kaikki ennen treeniä ja sen jälkeen otettavat energiajauheet, ateriankorvikkeet, dieettijuomat, kreatiiinin, BCAAn, gainerit, kauran, jogurtin, munat, kaakaon - ymmärrät varmasti mitä tarkoitamme.

Milloin tarvitsen sekoitinpulloa?

Asia riippuu pitkälti siitä, milloin otat proteiinilisän mukaan harjoittelusi tueksi. Tutkijat ovat listanneet kolme avaintekijää, jotka tukevat proteiinivalmisteiden lisäämistä harjoittelun tueksi, jotta optimaaliset harjoitustulokset saavutetaan.

Lihasmassan kasvu – oletpa sitten kilpaileva painonnostaja tai tähtäät muuten optimaaliseen fyysiseen kuntoon, lihasmassan kasvatus vaatii riittävästi proteiinia ja energiaa. Ravintomäärät riippuvat tavoitteistasi ja millaisen ravinto-ohjeistuksen olet mahdollisesti saanut aineenvaihduntasi ja energiankulutuksesi perusteella. Sinun tulee saada kaloreita enemmän kuin kulutat niitä ja korjata vaurioituneita lihassoluja seuraavaa harjoitusta varten proteiinipitoisella ravinnolla.

Kestävyys - Kestävyyslajien harrastajilla perusharjoittelu voi lisätä proteiinin tarvetta n. 50-100 %. Kestävyyssuorituskyvyn optimoimiseksi ruokavaliossa tulee lisäksi olla riittävästi sekä rasvaa että proteiineja. Kova kestävyysharjoittelu kuluttaa lihasproteiinia ja aiheuttaa lihassoluihin mikrovaurioita, jotka lisäävät lihasproteiinin hajoamista. Harjoittelun jälkeen lihasproteiinin hajoaminen on suurempaa kuin uuden lihasproteiinin rakentuminen. Katabolian välttämiseksi kestävyysurheilijoiden on saatava riittävästi proteiinia ruokavaliostaan. Proteiinia tulisi nauttia pieninä annoksina pitkin päivää. 

Korkeus – Harrastatko vuorikiipeilyä? Kaikenlainen korkeanpaikan harjoittelu vaikuttaa proteiinin tarpeeseen. Korkeanpaikan harjoittelu lisää proteiinin tarvetta ja se tarkoittaa, että urheilijan tulisi saada noin 2,2 g per kilo enemmän proteiinia proteiinitasapainon säilyttämiseksi. Se on noin 1,5-2 kertaa vuorokausisuositusta enemmän.

Kun haluat saada optimaalisen suorituskyvyn jokaiseen harjoituskertaasi, ota mukaasi paras sekoitinpullo. Tankkaa harjoittelusi markkinoiden parhailla avuilla ja mene pidemmälle kuin koskaan!